fredag 21. desember 2012

Skinnelegging og nytt lokomotiv

Har så smått begynt med skinneleggingen. Jeg har brukt skumunderlag for N-skala fra Woodland og foam glue fra samme firma, tørker og herder raskt.



Sjekker at vinkelen på doseringen ikke er for krapp



Her har jeg lagt ut skinnene som skal være til stasjonsområdet, disse har jeg ikke limt fast enda fordi jeg mangler en del ting som tynne ledninger til loddingen.


Her er mitt nye lokomotiv. Det er et BR 141 fra Fleichmann som skal frakte passasjerer med ekspressvogner.

Har også holdt på med en dekoder for å "gjøre det digitalt". Dette har til nå ikke virket som det skal, dette er testet:
  • Spenning på skinnene
  • Lysene virker på loket (slås av og på)
  • Når jeg setter inn dummy-chipen som følger med, kjører lokomotivet slik det skal.
  • Har fjernet friksjonsgummien på to av hjulene for å se om det var problem med strømopptaket uten at det hjalp.

1 kommentar: